En aquesta unitat parlarem de la WEB 1.0 i la WEB 2.0
WEB 1.0
La Web 1.0 presenta les següents característiques:
- Pàgines Web estàtiques.
- Els continguts són produïts pel Webmaster.
- L'arquitectura de treball es Client-Servidor.
- Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
- L'usuari solament pot llegir el contingut.
- És necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador.
WEB 2.0
La Web 2.0 presenta les següents característiques:
- Gran interacció entre els usuaris.
- La plataforma de treball és la mateixa pàgina web (no és necessari tenir instal·lat un programari de client en l'ordinador).
- Contingut dinàmic.
- Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
- L'escriptura Web és compartida.
- La unitat mínima de contingut és el post o article.
- Tots són autors de la informació.
Aplicacions de la Web 2.0
Aplicacions de la Web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina:
- Per a expressar-se, crear i publicar: Blogs, Wikis.
- Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del·lici.ous, SlideShare.
- Xarxes Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
- Per accedir a informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.
Implicacions educatives de la Web 2.0
- És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació.
- Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
- Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal.
- Permet investigar i compartir recursos, crear coneixements i aprendre.
- Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
- Hi ha més interés i motivació.
- Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los o sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
- Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
- Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
- Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).
- Creació i gestió de xarxes de centres i professors.
A continuació deixe vídeos relacionats i que els trobe interesants
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada